Thursday, October 30, 2008

Bread Pudding

A Bread Pudding, vagyis Kenyérpuding egy kedvelt desszertem idekint. A Cooking class-on tanultam. Roppant egyszerű elkészíteni, és nagyon finom. Kell hozzá egy fél kilós kalács (esetleg fehérkenyér, de a tojásos tésztájú cucc jobb), 1/4 csésze cukor, 2 tojás, 1 evőkanál vaníliaaroma, kis reszelt citromhéj, kb. 1 csésze tej és lekvár. A kenyeret kb. 2 cm-es kockákra kell vágni, és kivajazott tepsibe vagy jénaiba tenni. Össze kell keverni a cukrot, tojásokat, tejet, vaníliaaromát és reszelt citromhéjat, majd ezzel leönteni a kenyeret. Nem kell hogy nagyon cuppogjon, de át kell áztatni a kenyeret. A tetejét meg kell kenni lekvárral (én legutóbb feketeszeder lekvárt használtam, bár eredetileg eperlekvárral tanultam) és 180C-os sütőben kb. háromnegyed óra alatt megsütni.

No comments: