Sunday, July 20, 2008

Pie

A grillparty-n jelen levő vendégek tiszteletére és a saját édesség utáni vágyam kielégítésére készíettem ma pie-t. Az amerikai szakácskönyvből kiválasztottam a legegyszerűbb "crust" receptet, azt megsütöttem, aztán öntöttem bele vanília pudingot, amit megbolondítottam egy kis reszelt citromhéjjal és fahéjjal. Aztán a tetejére epret, kékáfonyát és feketeszedret tettem, és a mikor felszeletelés után tejszínhabot kínáltunk hozzá. Finom lett, el is fogyott az egész. :) Persze nem volt nagy, 6 személynek pont megfelelő méret lett.

A "crust" receptje: 1 1/4 csésze liszt, 1 evőkanál cukor, 1/4 teáskanál só, 1/4 csésze olaj, 3 evőkanál tej. Egy edényben összekevertem a lisztet, cukrot és sót. Hozzáadtam az olajat és a tejet. Gombóccá formáltam és egy "pie" forma alját és oldalait kibéleltem a tésztával. Aztán szárazbabbal megtöltve megsütöttem a sütőben, és amikor kihűlt, akkor töltöttem a pudinggal és a gyümölccsel. De meg kell mondanom, nem ez a legjobb "crust" amit valaha sütöttemm, elég nehéz volt elvágni, túl kemény lett.

No comments: