Sunday, July 6, 2008

Dinner rolls

A receptet az amerikai szakácskönyvünkben találtam. Már többször említettem ezt a könyvet, egy kedves amerikai házaspártól kaptuk nászajándékba. Rengeteg kiadása van, nekünk kettő is megvan. Az újat kaptuk, a régit pedig egy Garage sale-n vettük, mert nekem nagyon megtetszett. A régi kiadásban még többet írnak az egészséges táplálkozásról, menü összeállításáról - bár egy-két dolog meglehetősen régimódinak hangzik. De tény, hogy roppant aranyos. :)

Szóval a Dinner rolls (Vacsora zsömlék). Nem tudom miért éppen vacsorára ajánlják, de valószínűleg amiatt, mert ők ilyesmit nem esznek nagyon reggelire. Kelttészta, amit aztán kenyérformában vagy egyéb módon is ki lehet sütni. Aggódtam, hogy milyen lesz, úgyhogy csak fele tésztát készítettem. De mivel jól sikerült, legközelebb maradok a teljes adagnál. Itt most a teles adagot írom, a képen a fél adagból készült terméket látjátok.

Először össze kell keverni 1 1/4 cup lisztet 1 zacskó szárazélesztővel. Kis edényben 1 cup (250ml) tejet, 1/3 cup vajat vagy margarint, 1/4 cup cukrot és 3/4 cup sót langyosítunk. Hozzáadjuk az élesztős liszthez egy tojással. Eelektromos kézimixerrel fél percig alacsony, majd 3 percig magas fokozaton keverjük a tésztát. Fakanállal még 2- 2 1/2 cup lisztet keverünk bele. Én a végén a 2 cup lisztből az egyiket teljesörlésűre cseréltem, valószínűleg emiatt lett a tésztám egy kicsit töményebb, de finom.

A tésztát lisztezett deszkán 6-8 percig kell gyúrni, majd zsírozott edénybe tenni, és letakarva meleg helyen kb. egy óráig keleszteni, amíg duplájára nő. Amikor elkészült, a tésztát ketté szedjük, és letakarva további 10 percig pihentetjük. Közben előkészítjük a tepsit, amiben majd kisütjük.

Én készítettem mini zsömlécskéket muffin formában valamint "rosette"-eket és "butterhorn"-okat. Az rosette-hez egy kis darab tésztát kb. 15 cm hosszú rúddá sodrunk, a közepére laza csomót kötünk, a felső szálat alul, az alsó szálat felül középre tűzzük. A "butterhorn"-hoz a tésztát kerekre nyújtjuk, kis háromszögekre szabdaljuk. A háromszögeket megkenjük margarinnal, és a széles felétől kezdve feltekerjük.

A készre formázott zsömlécskéket meleg helyen további 30 percig keltetjük, majd 375F (190C) fokos sütőben k.b 15-18 perc alatt készre sütjük és rácson hagyjuk kihűlni.

No comments: