Saturday, June 14, 2008

Pancake

Mi magyarul amerikai palacsintának hívjuk, de nekik egyszerűen csak palacsinta. Hiszen az övék. :) Ma reggelire ezt sütöttem, mert már régóta ki akartam próbálni. Finom lett, és igen laktató is. Bár igaz, nem az a reggeli, amit enni szoktunk. Volt hozzá eperszósz is, ami egy adag eper és vaníliajoghurt összeturmixolásából keletkezett.

A palacsintához kell 3/4 cup (96g) simaliszt, 3/4 cup (102g) teljesörlésű liszt, 1,5 teáskanál sütőpor, 0,5 teáskanál szódabikarbóna, nagyobb csipet só, 2 nagy tojás, 1 cup író (250ml) (helyettesíthető 1 cup tejben elkevert 1 evőkanál ételecettel), 3/4 cup (177ml) tej, 1 evőkanál méz, 1 zacskó vaníliáscukor.

Egy nagyobb tálban összekevertem a kétféle lisztet, a sütőport, szódabikarbónát és a sót. Egy kisebb tálban összekevertem a tojásokat, tejet, írót, mézet és vaníliáscukrot. Vékonyan kikentem egy sperpenyőt olajjal, beleöntöttem 1/3 cup tésztát. Amikor az alja szép aranybarna lett megfordítottam, másik oldalát is megsütöttem. Aztán betettem a langyos sütőbe, hogy melegen tartsam, amíg a többi is elkészül. Tálaláshoz szépen egymásra halmoztam az összeset, mellé adtam az eperszószt (eper és vaníliajoghurt), és már neki is láttunk.

No comments: