Tuesday, March 25, 2008

Nun's Puffs

Ez a Nun's Puffs c. recept igen egyszerűnek tűnt nekem, és tetszett a képe a szakácskönyvben. Kell hozzá 1/2 cup (115 gramm) vaj, 1 cup (237 ml) tej, 3/4 cup (85 g) simaliszt, 4 tojás és egy evőkanál cukor. A vajat megmelegítjük egy edényben, hozzáöntjük a tejet, és felforraljuk. Aztán beleöntjük az összes lisztet. Jó erősen addig keverjük a masszát, amíg teljesen össze nem áll egy nagy gombóccá. Akkor levesszük a tűzről és öt percig állni hagyjuk. Közben egy muffinformát kikenünk vajjal - a formák oldalát és a mélyedések körül is. Aztán egyesével belekeverjük a tojásokat a masszába, mindegyikkel szép simára keverjük. A tojásos masszával kb. 2/3-ig megtöltjük a muffinformákat és megszórjuk a tetejüket kristálycukorral, majd 190 C-os sütőben kb. 30 percig sütjük őket. Én most tartok a 13. percnél. :)

Már érzem a süti illatát, de még sejtésem sincs, hogy tényleg jó lesz-e. A szakácskönyven a képen nagyon jól néz ki, de vajon az én konyhámban milyen lesz? Ha kijött a sütőből és lefotóztam, akkor majd meglátjuk, én most csak remélem, hogy jó. :)

Ezt a receptet már Amerikában próbálom megsütni, a Better Homes and Gardens Cook Book-ból. A könyvet nászajándékba kaptuk egy ismerős amerikai házaspártól. A könyv nagyon amerikai: keménykötéses spirálkönyv - ami roppant praktikus ám a konyhában. Sok-sok tipp van benne, meg képek, hogy mit hogyan kell csinálni,. Süteményes rész több is van benne: Desserts, Candies, Cakes, Cookies. De a Breads valamint a Pies and Tarts fejezetekben is bőven van édes cucc. Viszont a Fruits & Vegetables fejezet a könyv végén már igen vékonyka.. :)

Ui.: A képet már csak a süti elkészülte után tettem fel.

No comments: