Wednesday, October 31, 2007

Túrógombóc és még valami

Van egy csinos, egyre hosszabbodó listám a kötelezően megtanulandó és a legalább egyszer kipróbálandó receptekről. Ma a túrógombóc volt soron.

A minap ugyanis vettem az egyik lengyel boltban túrót, és gondoltam megfőzöm, mielőtt lejár. A Mindmegette.hu-n találtam egy receptet (50 dkg túró, 9 evőkanál búzadara, 1 tojás és csipetnyi só, valamint olaj és zsemlemorzsa) amit - részben a receptet követő pozitív hozzászólásoknak köszönhetően - kipróbáltam. Mindent összekevertem (igaz, 2 tojással, mert többen azt javasolták) és beraktam a hűtőbe, hogy a búzadara megdagadjon egy kicsit. Addig lementünk macsekokat sétáltatni, valamint ettünk egy kis levest vacsira. Aztán ahogy végeztünk, csinos kis gombócokat gyúrtam (16-ot), két adagban kifőztem őket, megforgattam pirított zsemlemorzsában. Egyet elfeleztünk kostólónak - jó lett.

A holnapi ebédem egyrészt frittata (kb. zöldséges omlett) másrészt quiche (már írtam róla) akart lenni, de valahogy egyik sem lett, hanem valami harmadik, nevesincs dolog. Úgy történt, hogy egy szál póréhagymát és egy csinos krumplit felkarikáztam, pici olajon megpároltam. Közben összekevertem két tojást és egy adag Fromage Frais-t (nem tudom pontosan mi, de rakott zöldségre szoktam önteni tejföl helyett, mert finom, jó tartása van és finom) meg sót, borsot. A zöldségeket betettem egy kis jénaiba, leöntöttem a tojásos cuccal és bedugtam a meleg sütőbe kb. 20 percre. Mivel a jénaim inkább mély volt, az edénykét bent hagytam még további legalább 20 percre, hogy megszilárduljon - de akkor már lezártam a sütőt, és az ajtaját is kinyitottam félig, hogy kihűljön. Picit megkóstoltam, ízlik. Majd holnap veszek még hozzá zöldsalátát - és akkor két napra van ebédem.

No comments: